המדריך המלא לקהילות לרכישת כיסא רב

מעת לעת, כחברים בקהילה לומדת, מתפללת ואשר שוקדת על מלאכת הקודש, תצטרכו לשדרג את ציוד תפילתכם ומדרשכם. אחד האלמנטים החשובים ביותר הוא הכיסאות עליהם אתם לומדים ועמם אתם מתפללים. במאמר זה נתמקד באופן נקודתי בבחירת אחד הכיסאות החשובים ביותר בכל בית מדרש או בית רבני: בכיסא של הרב שלכם. המאמר ינוסח בצורה של הדרכה מכוונת, וכאשר תעיינו בה אתם תדעו בדיוק איזה כיסא הרב שלכם צריך.

בחרו כיסא רב בהתאם לאמות מידה דקורטיביות

בשלב זה עליכם לוודא שאתם יודעים בדיוק היכן יוצב כיסא רב: בבית המדרש, בבית הכנסת, בכולל, בביתו של הרב, ואם זה בביתו – אז היכן? בסלון? בפינת האוכל? בחדר השינה? בחדר ההגות והתפילה? מדוע חשוב לדעת את המיקום המדויק? משום שזה לא עוד כיסא: זהו כיסא רב, כלומר כיסא המשמש את האדם הבכיר בקהילתכם, ואך טבעי שתצטרכו עבורו כיסא מעוצב ומלוטש היטב. כיסא כזה, על אף כי עשוי להיות קטן, תמיד יבלוט בשל עיצוב זה, ולכן הוא חייב להיבחר כשהוא מתאים במאת האחוזים לסביבה בה הוא יוצב. אם, למשל, מדובר בחדר עץ, עם כונניות עץ, ספריות עץ, דלתות עץ, ואפילו רצפת עץ או הפרקט, אתם תצטרכו כיסא על טהרת העץ, רצוי באותו הגוון. אם זהו עץ מודרני על בסיס פרקטים ומלבנים ישרים, תצטרכו כיסא רב ברוח דומה. אם הזו עץ קלאסי בעיצוב עתיק עם פיתוחים ומשקופים עגולים, תצטרכו כיסא ברוח העיצוב העתיקה. כל אלמנט בכיסא צריך להתאים בדיוק למשכן או למוסד שאתם מבקשים להטמיע אותו בו. רצוי לאשש את בחירתכם באמצעות הדמיית מחשב של חנות רהיטי עץ באמצעות השוואת הרהיט לעיצוב החלל הפנימי של החדר.

נפו את בחירתכם באמצעות שימוש בפרספקטיבה

בחירת כיסאות רב מצריכה ידע בפרספקטיבה. זהו נושא מקיף ורחב, ולכן ניתן פה את ה- HIGHLIGHTS החשובים באמת: בראש ובראשונה, מדדו את גודל החדר והסיקו אם הוא קטן, בינוני או גדול. בדרך כלל, 9 מ"ר זה חדר קטן, 12-15 מ"ר זה חדר בינוני, ומעל 15 מ"ר זה חדר גדול. כשהחדר במידה קטנה, אל תבחרו כיסא רב עם רגליים עבות ובטנת ישיבה גדולה. כשהחדר גדול, אל תבחרו כיסא בעל רגליים דקות ובטנת ישיבה קטנה. בשני המקרים הרהיטים הללו לא ישתלבו כיאות בחדרים, אלא יצרו עיוותים פנורמיים רבים.

ודאו כי מדובר על כיסא רב שיסב לו 100% נוחות

אם הוא מעדיף לשהות בקור מאשר בחום, למשל להדליק הרבה מזגן בקיץ, בעוד בחורף הוא בקושי מפעיל אמצעי חימום, סימן שהוא מעדיף טמפרטורה קרה, ואז אפשר יהיה לקנות לו כיסא עם בסיס ישיבה מעור, שהוא מטבע הדברים חומר שנוטה להישאר מאוורר. אם זהו רב שמעדיף חום על עור, ניתן לעבד לו את כסא העור לכסא זמש, או לרכוש עבורו כסא מבד דוחה כתמים. מומלץ להתייחס גם לגזרה של הרב. אם הוא אדם שמבחינה פיזית הנו גבוה וגדול, רצוי לרכוש עבורו כסא בעל מידות מתאימות בשביל שלא יחוש צפיפות על גבו. אם הוא אדם נמוך קומה ורזה רצוי לרכוש עבורו כסא בעל מידות צנועות יותר שיחוש בו בנוח. אנו ממליצים, במסגרת וידוא הנוחות למענו, לרכוש לו כסא רב מעץ מלא בשביל להבטיח איכות, עמידות ותבנית עיצוב חדה ומוצלחת ביותר

נגישות