טיפים מקצועיים לרכישת כיסא רב

מעוניינים לרכוש כסא עבור הרב שלכם? זקוקים לכיסא אשר ייסב לו לעדנה ונחת אמתיים? כאן תוכלו לקרוא טיפים בהם משתמשים רבים מהקניינים בעת הסדרת רכישת כסא שכזה. הטיפים הללו יפרטו על הנושא מאספקטים שונים, החל מעיצוב ועד נוחות למשתמש, וייגעו גם במידות של הכסא כגורם מכריע בבחירתו. על אף כי זהו רהיט קטן, וניכר כי הכל מתאים במידות הפיזיות, לא הכל מתאים בפרספקטיבה, ומי שיידע להתאים אותה, ישכיל לבחור את כיסא הרב הטוב ביותר עבורו.

עיצוב כיסא רב צריך להיעשות בהתאם למבנה בו הוא נדרש

כיסא רב עשוי להירכש עבור בית הרב, או עבור מוסד כלשהו בו הוא נושא את דרשותיו, למשל כולל או  בית מדרש. כשאתם יודעים בדיוק באיזה מבנה יוצב הכיסא מאד קל לבצע את ההחלטה. אם זהו מבנה אותנטי המעוצב בסגנון עתיק עם דלתות פיתוחים וגילופים ועמודי קרניזים, הטוב ביותר יהיה לבחור כיסא המעוצב ברוח זהה, עם רגליים מגולפות ובסיס המעוצב בסגנון הקלאסי העתיק, על בסיס ריפוד עור, עור דמוי בד (זמש) או בד אמתי סרוג ותפור בסימטריה מלאה. בפרק הבא של מאמר זה נגיע למסקנה הנדרשת אודות בחירת הריפוד המושלם בהתאם לדרישותיו והעדפותיו של רבכם.

כך תתאימו את הכיסא לנוחיותו של הרב מבלי להביא אותו לחנות

ראשית כל, האם אתם יודעים אם הוא מעדיף חדר מחומם או מקורר? אם הוא משתמש במזגן בקיץ אך פחות נוטה להשתמש בתנור בחורף, סימן שהוא מעדיף קור על חום, ולכן כסא מעור מלא יהיה הכי טוב בשבילו כי זה חומר שנוטה להתקרר ולא להתחמם. אם זהו רב שמעדיף דווקא חום, ואינו סובל קור, עור בעיבוד זמש יהיה כסא מחמם דמוי פרווה, בדיוק מה שהרב שלכם יצטרך. לחילופין, ניתן לבחור כסא בד ששומר תדיר על טמפרטורת החדר מבלי להתקרר או להתחמם. חשוב להתאים את הכסא לגזרה שלו. אם זהו בן אדם גדול ורחב ממדים יש לבחור בשבילו כסא ברוח דומה, ולהפך, על מנת שירגיש מרווח בעת שהוא יושב עליו.

פרספקטיבה – הסוד הכמוס ביותר בבחירת רהיטים מפוארים

פרספקטיבה מתייחסת למידות העיצוביות של הכסא, ולא למידות הפיזיות של גודלו: אם הידיות של כיסאות רב עבות ורחבות הכיסא יכול להתאים רק לחדר גדול ורחב. בחדר קטן עם פרזול ופרופילי חלון ודלת קטנים ודקים הכיסא ייראה מגושפם. כיסא עם רגליים צרות ובטנת ישיבה קטנה יכול להתאים רק לחדר קטן מאותם נימוקים, שכן הצבתו בחדר גדול לא תתרום כלום להשפעה על העיצוב של החלל הפנימי. 

נגישות