כל המידע על ספריות קודש מעץ מלא – ההתקן מספר אחד לספרים שלכם

ספריות קודש אינן עוד ספריות או כונניות, אלא המקומות הסופיים בהחלט להצבת ספרי קודש בבתי כנסת, בבתי מדרש,  בכוללים וכמובן בבתים של גדולי דור כמו אדמו"רים ורבנים. בשל כך שהספרים במסגרות אלה רבים, ובחלקם הגדול גם עבים מאד, הספרייה צריכה להיות עשויה מהחומרים המובחרים ביותר, וכשזה מגיע לכך, רק עץ מלא הוא המענה. ספריות מעץ מלא מספקות את המענה המושלם להצבת הספרים שלכם ונותנות קונטרה דקורטיבית מושלמת לחדר בו הן מוצבות. את העוצמה שבהתבוננות על כל מדף וכמובן בצבר המדפים כולו – לא ניתן לתאר במילים. כשאתם בוחרים ספריות קודש, אין ספק כי עץ מלא צריך להיות הדגם המועדף. כך תבחרו אותו באופן וודאי, כזה אשר לבטח יתאים למוסד או למשכן בו הוא יוצב.

מידות הספרייה – חשובות מאד: מומלץ להקפיד היטב על קביעתן

בסלון ביתי, כמו בחדר תפילה, הספרייה היא כמובן האלמנט המרכזי, אבל הוא ממש לא היחיד. ישנן ספות, ישנן מיטות, ישנן שידות, וישנם שולחנות עבי כרס, והדבר האחרון שהייתם רוצים היא שתהיה התנגשות בין חלק מהמדפים לבין אותם רהיטים. זה לא רק לא כדאי מבחינה פונקציונאלית, זה הכי לא ראלי בהיבט הדקורטיבי. כשמתבוננים בחדר ויש מדפי-קצה חסומים זה גורם לרהיט להיראות לא שייך. לכן, כשאתם לוקחים מידות אתם צריכים להקפיד על 2 דברים: קודם כל למדוד עם סרט מדידה ארוך 2-3 פעמים לפחות ולהבטיח שזו מידת המקסימום במקום. שנית, לשאול בחנות הרהיטים אם המידה המקבילה שהם מספקים היא המידה הסופית של הרהיט, או המידה הפנויה להצבת הספרים. ייתכנו מצבים בהם רוחב הרהיט הוא מקצה פנימי אחד לקצה פנימי שני, כשמימינם ומשמאלם יש 3-5 ס"מ נוספים של פרופיל עץ שעשוי לא להתאים למידות החדר שלכם. לכן, חשוב לבצע מדידה מוחלטת בין קצה הרהיט לקצהו, ולהתעלם ממידות הפנים.

כך תבחינו שמדובר בעץ אמתי – ולא במזונית או בשבבית

  • בחלק ממרחבי הספרייה יש כתמים כהים הסובבים סביב הצבע השחור. הם מבטאים את עיצוב גזע העץ. בכל מחסן עצים זה יהיה הגימור הסופי.
  • בשונה ממזונית ומשבבית, לעץ חדש יש ריח חריף במקצת.
  • תעודת האחריות היא לחודשים או שנים מרובים/ות יותר מאשר לרהיט המקביל העשוי ממזונית או משבבית.

חשוב לבדוק אבחנות אלה כדי לוודא שאתם משלמים על מוצר שהוא באמת מעץ אמתי!

התאמה עיצובית של הספרייה לחדר

ספריות קודש מעץ מלא כדאי להתאים בגוון ובצורה למרחבי החדר. אם זהו חדר שהעצים בו נוטים יותר לגוון אגוז כהה מאשר לאלון מולבן או עץ בוק כתום, חשוב ללכת בקו זה, ולהיפך. אם בחלון ובדלתות ישנם פרופילים בצורה מסוימת (עגולה או מרובעת), רצוי שאלה תהיינה הצורות של קצוות הספרייה שלכם בשביל להגדיל את טיב ההתאמה בעיצוב החדר הכולל.

 

נגישות