כל מה שרציתם לדעת על כיסא אדמור: עיצוב, חומרי יצירה ומקום מומלץ לרכישה

רכישת כיסא אדמו"ר היא אחת החשובות שתעשו בביתו או בבית המדרש או בכולל בהם הוא נושא את דרשותיו. לכיסא הזה יש משמעות רבה מאד. קודם כל, הוא כיסא שצריך להיות מאד מעוצב, אבל לא כל עיצוב מתאים לנתונים הדקורטיביים של כל חדר או אולם. שנית, זהו כיסא שהיושב עליו צריך לחוש ב- 100% נוחות, אבל לא תמיד ניתן יהיה להביא אותו לחנות, ולכן אנו נלמד דרכים לזהות אפריורית אם מדובר בכיסא נוח, וכיצד ניתן להגדיר בכלל נוחיות של כיסאות בהתאם לחומרי היצור מהם הם עשויים. שלישית, הכיסא הזה הוא היחיד מבין כל הכיסאות האחרים שרמת ההשפעה שלו על עיצוב החדר ממש זהה לזו של ארון או ספת ענק. לכן אנו נציג מודלים של פרספקטיבה שיבטיחו התאמה בין ממדיו של הכיסא לממדים הרצויים לחדר בהתאם לגודלו ולשטחו.

כך בוחרים עיצוב עבור כסא אדמו"ר

התבוננו בחדר בו עתיד יהיה האדמו"ר להשתמש בכיסאו: אלו צבעים דומיננטיים ישנם בו? אלה צורות נפוצות ניתן לראות בו? האם משקופי החדר ופרופילי חלונותיו ברובם עגולים או מרובעים? האם רוב האריחים והרהיטים בחדר כהים (עץ או שחור) או בהירים (קרם, לבן או צבעים קרים אחרים)? בהתאם לכך תוכלו להצביע על זהות הכיסא, אבל יש הבדל בין התיאור המילולי לבין הצפייה בכיסאות. לכן, הכי בטוח לבצע את הבחירה במסגרת הדמיית מחשב המדמה כסאות אדמו"ר ומשווה אותם לחדר המיועד.

כך מוודאים שהכיסא יהיה נוח לאדמו"ר מבלי שתצטרכו להביא אותו לחנות

האם האדמו"ר הוא אדם שמעדיף, באופן כללי, טמפרטורה קרה (מזגנים דולקים בהרצאותיו והוא מנופף ברוח בשביל להתקרר), או טמפרטורה חמה (הוא מדליק תנור ומרבה להשתמש במזגן על חום גם בעונות הסתיו והאביב)? אם הוא אישיות של טמפרטורה קרה, הטוב ביותר יהיה כסא מעור אמתי במרקם חלק. אם הוא מעדיף טמפרטורה חמה, ישנם כיסאות שחומר הריפוד שומר עליהם כאלו: כמעט כל כסא בד שתמצאו וכן כיסא אדמו"ר מעור מעובד במרקם זמש שיוצר את אפקט החמימות (בשונה מעור רגיל שמתמזג עם טמפרטורת החדר). כדאי לתת דעתכם גם לנושא מידות הכסא: אישיות בעלת גזרה רחבה תצטרך כיסא אדמו"ר רחב ואישיות רזה יכולה לתפקד גם על כסא צר.

פרספקטיבת הממדים  בין הכסא לבין החדר – חלק אינטגרלי מעיצוב הכסא

אם חדר האדמו"ר קטן, ורוב בסיסי השולחנות והשידות דקים, אל תקנו כסא עם רגליים עבות או משענת עבה. בחדר גדול עם חלקים עבים ורחבים אל תקנו כסא דק. רק כך תוכלו לשמור על פרספקטיבה  נכונה ולוודא שהכסא אשר בחרתם מתאים להצבה בחדר המיועד.

נגישות