טיפים לבחירת כיסאות מעץ מלא

כידוע, כיסאות מעץ מלא הם התקן הישיבה הקשיח מספר אחד בשוק. הם משובחים יותר מכיסאות MDF או שבבית בשל עוצמתם ויציבותם הרבה. ברוב המקומות בהם תרכשו את הכיסאות גם תעודת האחריות שתסופק עליהם תהיה תחת תנאים טובים יותר ולפרק זמן ממושך יותר ולא בכדי: היצרן תמיד יתחייב על מוצר שהוא יודע שהוא איכותי. רוצים לדעת איך לבחור כיסא מעץ מלא לכל מקום בבית? לפינת האוכל, ולחדר העבודה? למרפסת השירות או לישיבה ספונטנית בחדר השינה? במאמר זה נחשוף כמה מהטיפים החשובים בתחום אשר יניבו לכם את כיסאות העץ הטובים ביותר לבתיכם.

טיפ מס' 1: אפיינו את סוג עיצובו של מקום הצבת מערך הכיסאות

 ללא קשר לפונקציונאליות של החדר ולמטרתו, חשוב לאפיין איך הוא נראה ברמה הדקורטיבית: מהם הצבעים השולטים בו, מהן הצורות הכי נפוצות בתוכו? מלבניות או קשתיות ועגולות? למשל, מהי צורת משקופי הדלת בחדר? פרופילי החלון? שולחנות העבודה והפנאי? על פי הנתונים הללו ניתן להרכיב זהות בסיסית של הכיסא או צבר הכיסאות הנדרש במקום. היא תהיה מורכבת מצבע, שמתבטא ברמת בהירותו של העץ (יותר קרוב לאגוז כהה או לעץ בוק/פרקט כתום בהיר) ובצבע של הריפוד (ללא ריפוד, ריפוד בד או ריפוד עור). כמו כן, היא תהיה מאופיינת גם בצורה של הכסא (צורת הרגליים, צורך גוף הישיבה וצורת המשענת). מומלץ מאד לא להסתמך רק על מודלים גיאומטריים של מראה תיאורי של החדר, אלא גם לבדוק את אותו באמצעות השוואה לכיסאות בעזרת הדמיית מחשב.

טיפ מס' 2: אפיינו את גודל המקום, ולא רק משיקולי מקום ומידות

לגודל יש משמעות גם באלמנטים הקטנים של הכיסאות שעושים את ההבדל בין התאמה לאי התאמה לכבד משקל. בחדר קטן, למשל 3 מ' באורך ו- 2.7 מ' ברוחב, לא מומלץ להכניס כסאות עם רגליים עבות ומשענת ארוכה גם אם יש מקום כי זה ייראה מסורבל וייצור תמונה לא מחמיאה של מיקוד הפוקוס לכיוון הכיסא על חשבון יתרת תכולת החדר. בחדר גדול מומלץ דווקא כן להכניס כיסאות עם רכיבים גדולים כדי לספק קונטרה דקורטיבית למה שמוצג לפניכם.

טיפ מס' 3: מומלץ לבדוק פיזית את הכסאות בחנות

לעולם אל תניחו שמה שמוצג באינטרנט ינבא את רמת הנוחות שתחושו מהכיסאות. מאד מומלץ לסור לחנות פיזית ולבדוק כי כסאות מעץ מלא מהדגם שבחרתם אכן נוחים לכם ומספקים את מה שצריך בשביל ליהנות מישיבה איכותית על פי צרכיכם.

נגישות