כיסא אדמו"ר – מדריך רכישה לקהילות

כיסא אדמו"ר צריך להיות הדובדבן שבקצפת הריהוט הביתי שאתם קונים. כקהילה מגובשת, שמעוניינת להניב את הריהוט הטוב ביותר לאדמו"ר שלה, אתם בוודאי מדמיינים את טיב עיצובי של הכסא ואת מראהו המזוקק שלא ישאיר אף עין מתבוננת במצב אדיש. במאמר זה תוכלו לקבל מידע על התאמת רמת נוחותו של הכסא תוך ידיעה ברורה שמדובר במוצר איכותי לכל דעה, שיספק אושר רב לאדמו"ר שלכם.

תכנון בסיס הכסא

בסיס הכסא צריך להיות מתוכנן בהתאם לעיצוב בית האדמו"ר. במידה ואינכם קונים את זה לבית שלו, אלא למרכז כלשהו כמו כולל או בית מדרש, יש לתכנן את עיצוב הבסיס על פי עיצוב בסיסי הכסאות והכורסאות במקום. גם התבוננות בארכיטקטורת המבנה והסקה ממנה יכולות לתרום רבות להצלחתכם. לדוגמה, במבנה שכל דלת בו היא דלת גילופים אותנטית, וכל משקוף מעוצב באופן אותנטי מעץ מלא במתכונת קלאסית, כדאי לשלב כסא ברוח דומה, עם פיתוחים מסוג זה. בכך, אתם מתאימים את החלקים הקשיחים של המבנה לחלקים הקשיחים של הכסא וגורמים לו להתכתב היטב עם עיצוב המרחב.

תכנון נדבך הריפוד של הכסא

כמובן שרהיט כמו כיסא אדמו"ר חייב לבוא עם ריפוד בשביל למקסם את רמת נוחיותו ביושבו עליו. ישנם ריפודים מסוגים שונים שאתם יכולים להתאים, חלק מחוספס, חמים, כזה ששומר על טמפרטורת החדר בין אם היא קרה ובין אם היא חמה, וכד'. אנו ממליצים לבחור על פי עיצוב יתר הריפודים בחדר ובכך ליצור מרקם דקורטיבי דומה למה שיש לכם כעת. הדבר נכון הן לטקסטורת הריפוד והן לגוון שלו.

התאמות סופיות של הכסא לחדר

זכרו כי מדובר על כסא בסך הכל, אבל רהיט כה מרכזי המשמש אדמו"ר הוא רהיט משפיע לכל דבר ועניין, ממש כמו פריטים כבדים בדמות מזנון או ארון ספרים. חשוב לבצע התאמה סופית בשביל לא לפספס וליצור עיצוב מגושם: בדיקת עובי הרגליים של הכסא ומסגרת הריפוד ווידוא שהם קטנים כאשר הם מיועדים לחדר קטן וגדולים כאשר הם מיועדים לחדר גדול, על מנת להימנע ממיקוד יתר או במקרה של חדר גדול, מרהיט שאינו משפיע על המרחב. כמו כן, כדאי לבדוק אלמנטים שונים ולהסיק התאמה לאור ניסיונות בתחום העיצוב. למשל, כסא עם גילופים ופיתוחים מתאים בדרך כלל לחדר משקופים עגולים ומתאימים פחות לחדר עם מסגרת בעיצוב מלבני בנוסח בורגני. כסא עם מעטפת מרובעת מודרנית יתאים בדרך כלל לבית או למקום ברשות הציבור אשר עיצובו הוא בנוסח זה.

נגישות